Blogin päivittely onkin häpeällisesti unohdettu kesällä. No syksy tulee jo niin eiköhän se taas tästä.

Kesä oli kovin kovin kuuma, joten treenailtiin sen verran mitä jaksettiin. Tokossa pääosin treenaillaan Kion kanssa avon liikkeitä. Paikallamakuuta ollaan harrastettu hävettävän vähän, se kun on kovin tylsää. Avon liikkeistä eniten yhä kusee noutaminen ja oonkin miettinyt et voi olla et käydään sittenkin vielä alossa kertaalleen kisaamassa jotta saatais kisarutiinit kuntoon. Kattoo nyt millä vauhdilla tota noutoa jaksan koota. Muuten Kio on saanut tosi paljon itsevarmuutta ja tarmoa liikkeisiin. Vietin kanssa ollaan päästy sille tasolle mitä oon hakenutkin. Joten hyvä me! Robi tokoile huvin ja seuran vuoksi enemmän ja vähemmän. kovin on tohkeissaan tekemisestä ja hyvä niin. Sen kanssa on ainakin tältä vuodelta kisaamiset kisattu tokon osalta. Jos sitä sitten ehkä ens vuonna taas kävis kokeileen et miten se pääkoppa jakselee.

Agilityssa molemmat on taitavia kepittelijöitä. Kiolla vie välillä into tarkkuudelta voiton. Molemmilla oli yli kuukauden agilitytauko ihan noiden hellekelien takia. Nyt käytiin kuluneella viikolla useasti kentällä. Ja tänä viikonloppuna oli Niinu ja Teemu Linnan koulutukset jossa olin Kion kanssa. Opittiin tosi paljon tai minä ehkä enemmänkin Kion ohjaamisesta ja asioista jotka mun tulee ehdottomasti opettaa sille. Mä kun oon ollu aika hukassa sen kanssa välillä. Paljon pitää vielä pilkkoa osiin ja opettaa ihan perusteita. Jätkällä on ihan mielettömät menohalut kentällä. Tänäänkin tuli monelta kommenttia et on se niin ihana kun sil on mieletön draivi. Mun puolesta sil vois olla mieletön flow mieluummin. Nyt se on semmosta täysii ihan sama mitä ja minne. Mun on tosi hankala liikkuu kentällä sen kans saman aikaisesti ja mun kädet ei oo vielä riittävän merkitykselliset Kiolle. Teemu kuitenkin totes että oikein on hyvä koira, vielä vaan hiomaton timantti. Ja piti myös mun pieteettisestä ohjaustyylistä. Hauskaa oli ja ehdottoman hyödyllistä. Teemun koulutuksiin haluan ehdottomasti uudemmankin kerran heti kun ollaan vähän tehty kotiläksyjä.

Jälkiä ei oo kauheesti ajeltu viime aikoina. Viimeisimmissä treeneissähän Kio ajoi 250m mielettömän upeesti. Keppejä opetellaan seuraavana pääprojektina ja varmasti ehditään jälkiäkin vielä täs syksyllä ajamaan. PK-puolen tottista pitäis hioa lisää ja pohdin yhä jos sen BH:n kävis Kion kans vielä syksyn aikana kokeilemassa.

Näytelmiin mun piti Kio kuskata 4.9 Tampereelle, mutta joku unohti hoitaa asian ennen New Yorkiin lähtöä ja niimpä ei olla Tampereelle menossa. Harmittaa ihan mielettömästi, ku siel ois ollu ihan potentiaalinen tuomari H:n saamiseksi. No ehtii sen.

Mä olin elokuun ekan viikon tosiaan New Yorkissa ja Robi oli Tian luona Keikon ja Keesi-sipukan kanssa. Kio pääs Jannin ja Bobin luokse siks aikaa. Molemmilla oli menny oikein hyvin ja olikin mukava olla reissussa kun ties ettei tartte huolehtia miten  ne pärjäilee. Kiitos vielä Jannille ja Tialle!

Kiolle on varattu luustokuvausaika Mevetiin 6.9 joten sitten saadaan sekin hoidettua. Ihan pikkasen jo jännittää..