Juhannus on vietelty vauhdikkaasti agiliitelyn merkeissä Tuorlan juhannuskisoissa. Oli aivan mahtava jussi, nautittiin kaikki olostamme suunnattomasti ja sääkin pääosin suosi keskikesän agiliitoja. Kisat oli nurmella jolla me ei olla koskaan edes treenattu ja sen suhteen Robi yllätti ihan iloisesti ettei kauheesti nuuskutellut.

Ekalta radalta, joka agirata, tuli kepeiltä vitonen kun mä en ottanut kunnolla kii ja olin myöhässä käskyjenikin kanssa. Aikaa tuli myöskin, mutta ei tuo mitään, oltiin samalla radalla ja tuntui tosi upeelta. Hyvä Poppana!!

Toinen startti perjantaina oli hypäri, jossa mä jätin kahden hypyn taakse, jota Robi ei sitten kestänyt, tyhmä minä kun en oo treenannu tuota tai kiinnittäny siihen huomiota treeneissä. No kiersi kakkosen, mutta sain sen siitä sitten vielä mukaani. Kepeiltä tuli muistaakseni jotain ja jossain muuallakin. Videot tulee varmaan sitten perästä ni näkyy niissä sitten, mutta anyway yhteensä 15rv eikä ehditty mitenkään päin ihanneaikaan. Lauantain yks startti oli lyhyt ja ytimekäs. Hiukan edellisen illan kohmelossa, seli seli taas, mutta jätin taas tyhmä kahden taakse ja kiersi taas sen kakkoshypyn ja ampas putkeen ja korvat läks ja pakka sekaisin, ni mentiin suoraan ulos ja treeniesteille ja megapalkkaa. Sunnuntain agirata oli oikein kivan oloinen, mutta senkin tää kuski onnistu tössimään. Lähtösuora oli kiva hyppy, rengas, A, hiukan kääntämistä hypylle ja putki. Nooh päästin koiran heti renkaalta edelle kiipeen ni en sitten kääntäny sitä hypylle, ni totes koira et en mä nyt tiie mut jos menisin tonne putkeen. Putken jälkeinen hyppy ja hiukan vaikee kääntö kepeille sujui hienosti ja kepit oli tosi hyvät, vielä kun saisin mun käskytysrytmin kepkepkep tai kekekeke oikein ni se menis mahtavasti. Sen jälkeen putkeen ihan ok, mut sitten taas mun asettuminen sellainen et kiers hypyn ja ampas toiseen putkeen ja radalta ulos. Nooh opittiinpa taas ihan mielettömästi ja hauskaa oli. Mitä hittoa mä oikein odotan et se siel tekee jos mä en luota siihen ja vie sitä kunnolla. Urpå mä. Tulevalla viikolla treenataankin tämän kuskin kepityskäskytys kuntoon ja sitten tuota kahden hypyn taakaa tuloa käteen ja käännöksiin sekä hiukan muutakin pyöritystä.

Tian kanssa tehtiin viestitreenit lauantaina Keikolle ja Kiolle. Tarkoituksena erityisesti treenata A ja C pisteen väliä, joka meni ihan plörinäks kun maastot oli taas tosi hyvin etukäteen tutkittu. Mä jouduinkin C:lle mennessäni ylittän hiivatin ison polun ja jäämään aika lähelle niin et nään koiran kun se tulee polun kohdalle, mut koira ei nähny mua. Keiko ampas polkua toiseen suuntaan täysiä, himskatin kovaa se muuten juokseekin, joten jouduin antaa äänivihjeen. Kiolla sama homma, mutta haki selkeesti Keikon jäljen ja tuli samoista mistä Keiko. Lähetyksessä mun päässä Keiko paineli samaa reittiä mistä on tullu, mutta Kio usko mun lähetystä ja lähti suoraan eteen. Matkat ei ollu todellakaan pitkiä, koirat ei läähättäneet juurikaan vaikka oli tosi kuuma. Yhteenvetona näistä me ollaan nyt Tian kanssa päätetty mennä tutkimaan parit neljät maastot jota sitten käytetään kutakin milloinkin, jotta saatais nyt edes treenattua niitä juttuja mitä on tarkotus, kun nuo meidän treenit tuppaa vähän muuttumaan sen mukaan kun maasto onkin semmoinen ja tämmöinen.

Kaiken kaikkiaan juhannus oli aivan mahtava. Tavattiin uusia mahtavia koiraihmisiä ja eräskin ei niin koiraurheilusta kiinnostunut haaveilee omasta koirasta ja harrastuksista. Saa nähdä EHKÄ ensi vuonna minkänäköinen seuraava tassuttelija tässä laumassa on.

Kiitos kaikille koiramaisesta keskikesänjuhlasta!

MUOKS.

Tässäpä linkki ekaan agirataan.

http://keikokelpie.kuvat.fi/kuvat/M2U00045.MPG

Ja hyppyrataan. Älkää hämääntykä, linssisuojus vaan jäänyt hetkeksi päälle.

http://keikokelpie.kuvat.fi/kuvat/M2U00048.MPG